Gdańsk Południe

NFZ eRejestracja

Aktualności

TELEPORADY III 2021

9.03.2021

INFORMACJA O WARUNKACH UDZIELANIA TELEPORAD

W RAMACH PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ

W NZOZ GDAŃSK-POŁUDNIE

W ZWIĄZKU Z ROZP. MIN. ZDROWIA Z 5.03.2021 r.

 

 

Wybór formy udzielania świadczeń (teleporada lub porada osobista) zależy od preferencji Pacjenta z wyjatkiem stanów, których porada udzielana jest w sposób osobisty:

 

 

 

  • pierwsza porada realizowana przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru

  • porada związana z choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,

  • porada związana z podejrzeniemchoroby nowotworowej

  • porada dla dzieci do 6. roku życia z wyłączeniem porad kontrolnych w trakcie leczenia, których udzieleanie jest możłiwe bez badania fizykalnego

 



 

Teleporada jest dopuszczalna nawet wbrew woli pacjenta w następujących przypadkach:

 

  • istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2

  • pacjent potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną

  • pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną

  • pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia

  • dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu

 

  1. Porady związane z zakończeniem lub przedłużeniem izolacji z powodu zakażenia koronawirusem są udzielane w formie teleporady, chyba, że lekarz stwierdzi konieczność badania osobistego.

  2. Teleporady udzielane są przy użyciu łączności telefonicznej.

  3. Termin (dzień i godzina) udzielania telepoardy jest ustalany przez pracownika rejestracji w uzgodnieniu z Pacjentem.

  4. Rejestrując się przez formularz e-rejestracji Pacjen rejestruje się na teleporadę.

  5. W ustalonym terminie (dzień i godzina) lekarz zadzwoni do Pacjenta na podany podczas rejestracji numer telefonu. Udzielenie teleporady będzie możliwe po pozytywnej weryfikacji tożsamości Pacjenta.

  6. Ustalona godzina udzielania teleporady jest przybliżona.

  7. W przypadku nieodebrania telefonu przez Pacjenta w ustalonym terminie lekarz będzie podejmował kolejne dwie próby nawiązywania połączenia w odstępach ok. 5 min.

  8. W przypadku nieodebrania telefonu przez Pacjenta w ustalonym terminie po trzech próbach połączenia, w celu uzyskania teleporady Pacjent musi ustalić kolejny termin.

  9. Podczas teleporady, ze względu na stan zdrowia Pacjenta może zostać ustalona konieczność udzielenia porady osobistej.

 

POWRÓT DO LISTY

Szanowni Państwo!

Zachęcamy do korzystania z sytemu eRejestracja - rejestracji internetowej, w której mogą Państwo zarówno umówić ową wizytę a także sprawdzić i zmienić terminy już zarezerwowane

Informujemy, że serwis korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza akceptację Polityki Cookies. Zamknij